Zacznij praktykować jogę. TERAZ!


Kategorycznie, bo życie jest jedno i krótkie, wiesz? Jeśli się wahasz to podrzucam kilka „ZA” (być może jakieś „przeciw” też istnieje, ale ja go nie znam) – nie zastanawiaj się jednak zbyt długo, bo szkoda tracić cenny czas.

joga

1

Żyjesz w stresie

Takie mamy czasy i tego nie zmienisz. Dedlajny, ASAPY, targety, wszystko na już. Może jeszcze tego nie czujesz ale taki tryb życia wcześniej czy później niekorzystnie odbije się na Twoim zdrowiu. Pora na chwilę przerwy. Praktyka jogi świetnie uwalnia od stresu, pozwala zresetować umysł, wyciszyć pędzące myśli. Dzięki niej na chwilę odpuścisz wyścig szczurów, zdystansujesz się do świata, spojrzysz na problemy z innej perspektywy.

2

Nie potrafisz zrobić porządnego skłonu

Dla niektórych to wymówka, żeby NIE podejmować praktyki. „Przecież na stojąco nawet nie dotykam stóp”. No cóż, nie musisz wcale być „człowiekiem-gumą”, żeby zacząć. A gdy już zaczniesz, zauważysz, że stopniowo nie tylko Twoje mięśnie się wzmacniają i rozciągają ale również ruchy nabierają subtelności i gracji. To w zasadzie gwarantowany efekt.

3

Spędzasz zbyt dużo czasu na siedząco

Znak czasów, efekt postępu: niemal zaraz po przebudzeniu siadasz za kierownicą, później szybka przesiadka i znów cały dzień za biurkiem. A wieczorem, żeby odpocząć – kanapa ewentualnie seans w kinie. Efekt: przykurczone mięśnie klatki piersiowej, zaokrąglające się plecy (i przy okazji – brzuch), „zamknięte” biodra. A dalej – pogłębiająca się wada postawy i coraz poważniejsze problemy z kręgosłupem. To prawdziwa epidemia szalejąca w tzw. cywilizowanych krajach. Lekarstwo jest jedno i nie mam tu na myśli środków przeciwbólowych, bo one tylko zamaskują na chwile problem. Tak, domyślasz się: delikatne rozciąganie, wzmocnienie mięśni posturalnych. Do tego nauka i utrwalanie prawidłowej sylwetki – to wszystko daje joga.
4

Bolą Cię plecy

Następstwo siedzącego trybu życia. Człowiek jest tak skonstruowany, że regularny ruch jest mu niezbędny do prawidłowego funkcjonowania. I to się raczej nie zmieni. A że zmienił się przez wieki nasz tryb życia trzeba jakoś sobie radzić. na przykład robiąc w pracy krótkie przerwy na proste ćwiczenia. Aktywność fizyczna to wspaniała profilaktyka.
A gdy już borykasz się z problemem bólu krzyża (który może mieć wiele przyczyn ale u źródła zazwyczaj jest bezruch) poproś fizjoterapeutę aby wskazał Ci bezpieczne ćwiczenia.

5

Chcesz schudnąć

Joga i odchudzanie to temat dość kontrowersyjny. Z jednej strony – faktyczny wydatek energetyczny na zajęciach nie jest imponujący w porównaniu z np. treningiem interwałowym, pływaniem, intensywnym bieganiem. Z drugiej – czy ktoś widział grubego jogina? Joga to nie tylko ćwiczenia – szerzej to tryb życia. Z czasem, gdy mu się poddasz i zaczniesz wprowadzać w życiu coraz więcej zmian możesz również zauważyć efekt w postaci zmieniającego się ciała. Może się też zdarzyć, że tych kilka kilogramów, z którymi stale walczysz przestanie mieć dla Ciebie znaczenie.
6

Jesteś w ciąży

Gratulacje! W temacie macierzyństwa nie mam zbyt wiele do powiedzenia, nie będę więc silić się na udawanie eksperta, tylko skieruję do lekarza prowadzącego ( we wszelkich kwestiach zdrowotnych) i do portalu KOBIECE PORADY (tu znajdziesz odpowiedzi na bardzo wiele nurtujących Cię pytań) Jak trenerka i fizjoterapeutka wierzę jednak, że joga pozwoli lepiej przygotować Twoje ciało na poród, zrozumieć i zaakceptować zachodzące w nim zmiany, zaoferuje Ci też techniki radzenia sobie z bólem i nauczy Cie oddychać. To chyba wystarczające powody, prawda?

7

Chcesz poczuć się lepiej

No bo kto by nie chciał? Dla części osób joga to wyłącznie system różnych ćwiczeń czy statycznych pozycji, niektórzy z czasem doceniają również jej zalety dla ducha. Spróbuj może i Tobie joga przyniesie ukojenie i komfort psychiczny.

8

Wszyscy to robią

Jasne, to może być bardzo słaby argument, sama też nie lubię podążać za tłumem. Z drugiej strony, skoro joga jest modna dlaczego tej akurat modzie nie ulec? Spróbować nie zaszkodzi, tym bardziej, że wiele szkół proponuje darmowe warsztaty albo gratisowe pierwsze zajęcia. W najgorszym razie stwierdzisz, że to jednak nie dla Ciebie.
Advertisements

22 thoughts on “Zacznij praktykować jogę. TERAZ!”

  1. Joga jest super! Najbardziej chciałabym się zapisać na Air Jogę, ale jest dość daleko ode mnie i coś nie mogę się za to zabrać. Ale bardzo chciałabym spróbować, bo to na pewno musi być ciekawe!

    1. AmaNdo – nie trzeba się znać, zostaw to nauczycielom. Dobry instruktor przeprowadzi Cię przez każdą asanę tak, żebyś odniosła jak najwięcej korzyści.

  2. Kiedyś ćwiczyłam jogę, bardzo mi się podobała, ale….niestety niektóre ćwiczenia nie były dla mnie. Niby profesjonalna szkoła jogi, powinno być super a nie było. Dopiero potem się dowiedziałam, że przy dolegliwościach z kręgosłupem nie wolno robić różnych rzeczy. Podobno są zajęcia stricte rehabilitacyjne. I to byłaby fajna opcja dla mnie.

  3. Sport był ze mną od zawsze, ale na zajęcia jogi nigdy nie dotarłam.. Teraz jednak zaczęłam i razem z youtubem uprawiamy jogę raz w tygodniu 🙂 Mam nadzieję, że niedługo znajdę więcej czasu i może zapiszę się do jakiejś grupy 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s