Tagliatelle z cukini


Na PODSTAWY ŻYWIENIA DLA AKTYWNYCH zapraszam TUTAJ

Cukinia 2014
Tak, ta pyszna propozycja, to danie w którym cukinia zastępuje makaron a nie jest tylko do niego  dodatkiem. Wstążki (tagliatelle) powstały dzięki obieraczce, którą delikatnie ostrugałam dwie niewielkie cukinie. Wcześniej podprażyłam na patelni garść migdałów z dodatkiem posiekanego ząbka czosnku (a właściwie dwóch). Dodałam wstążki i podlałam wszystko dwiema łyżkami białego wina (można użyć zwykłej wody ale akurat wino nawinęło mi się). Cukinia dusiła się jakieś osiem minut, w tym czasie przygotowałam sos: twarożek kozi wymieszałam z posiekaną natką, łyżką oliwy i szczyptą pieprzu.

Sos można podawać osobno ale ja wymieszałam wszystko jeszcze na patelni. Wyszło tak pysznie, że postanowiłam zgłosić danie do durszlakowej akcji CUKINIA-2014. Prawa do przepisu ma AVA– dziękuję!

1.cukinia

Skomentuj

