Śniadania w jesiennym klimacie


Wszystko zaczyna się od dyni – listopadowej królowej.
Jedna to zazwyczaj zbyt dużo na moje popisowe danie czyli  krem z dyni. To co zostanie z powodzeniem można wykorzystać do przygotowania kilku śniadaniowych posiłków.
Dzisiaj pomysły na dynię na śniadanie.

Otwieram piekarnik:  pokrojoną na kawałki dynię wkładam do niego i piekę w temperaturze  180stopni  jakieś 20 minut. Wyciągam i gdy ostygnie – obieram ze skóry (teraz jest to bez porównania łatwiejsze, niż obieranie na surowo).

pieczona dynia - podstawowy składnik
pieczona dynia – podstawowy składnik

W tak zwanym międzyczasie przygotowuję kaszę jaglaną.Najpierw kilka razy przelewam zimną wodą (straci wtedy goryczkę) a później około 15 minut gotuję z łyżką masła. Teraz wystarczy dynię pognieść z orzechami, łyżeczką miodu, szczyptą cynamonu i dodać do kaszy – całość stanowi świetną, bogatą w składniki odżywcze alternatywę dla owsianki. To na prawdę zdrowe śniadanie:) Zdrowe, ciepłe śniadanie w jesiennym klimacie

Koktajl z dyni jest nie mniej sycący. Do jego przygotowania potrzebujesz: upieczony kawałek dyni, banana, pół łyżeczki cynamonu, łyżeczkę miodu, szklankę mleka roślinnego. Zmiksuj całość do uzyskania aksamitnej konsystencji. Za przepis dziękuję Marii z Jak zdrowo żyć.

jesienny koktajl
jesienny koktajl

Puree z dyni może być też bazą do pysznej Pumpkin Coffee – jesiennego przeboju ze Starbucksa. Bardzo prosto można ją zrobić w domu. Wystarczy filiżanka espresso, korzenne przyprawy (ja zazwyczaj dodaję cynamon, czasem goździki), miód, odrobinka pieprzu, no i oczywiście zblendowana dynia. Wszystko łączymy w wysokiej szklance; na górze można jeszcze dodać łyżkę bitej śmietany.

pumpkin coffee
pumpkin coffee

Jeśli macie więcej pomysłów na wykorzystanie dyni – podzielcie się przepisami w komentarzach:)

11 thoughts on “Śniadania w jesiennym klimacie”

  1. Bardzo, bardzo podoba mi się ten pomysł z kaszką na śniadanie 😀 Koktajle piję ,,na wynos” – sama robię rzecz jasna i biorę na uczelnię, albo na deser 🙂
    Pumpkin Spice Latte! Mniam! Mam przepis na syrop z dyni, a jeśli się go wykona to już można dodać na dno wysokiej szklanki, a potem postępować jak ze zwykłą Latte, czyli spienić mleko, nalać ostrożnie jako drugą warstwę na syrop, a potem malutkim strumyczkiem dolać espresso 🙂

  2. Same cudowności, mam wielką dynię, która tylko na to czekała. O ile koktajl i jaglanka z dynią mówią do mnie już z komputera, o tyle ta kawa mnie zastanawia. Naprawdę jest dobra? (ogólnie jestem wielką fanką kawy :P) Tej ze starbaksa nie piłam bo nie uznaję tych chemicznych, sieciówkowych kaw, więc nie mam pojęcia jak to może smakować, ale ostatnio wszędzie widzę w kawiarniach to dyniowe latte i kusi mnie oj kusi, a jak jest możliwość przyrządzić samemu to tym bardziej :).

Skomentuj

