Dieta i trening. Jak zdrowo budować siłę i wytrzymałość


Dieta trening

Katarzyna Biłous to nie tylko założycielka poradni dietetycznej, specjalista dietetyk, trener żywienia i terapeuta zaburzeń odżywiania. To również aktywna biegaczka – kilkukrotna zwyciężczyni górskich biegów na orientację. Jej artykuły publikowały m.in. „Women’s Healt” i „Runner’s World” oraz serwis TreningBiegacza.pl. Być może znacie ją również z warsztatów, które prowadziła dla uczestników największych sportowych wydarzeń w Polsce. Takie obszerne doświadczenie zaowocowało książką „Dieta i Trening. Jak zdrowo budować siłę i wytrzymałość”.

„Dieta i trening” nie jest książką kucharską – przepisy, a właściwie przykładowe jadłospisy (do dowolnego komponowania) znajdziecie dopiero na końcu książki, w kilku dodatkach. Jest to praktyczny poradnik dla sportowców amatorów, którzy powinni stale pamiętać, że prawidłowe odżywianie to skuteczne wsparcie w dążeniu do celu treningowego.

W jedenastu rozdziałach autorka przedstawia swoją bardzo rozległą, teoretyczną i praktyczną, wiedzę dotyczącą żywienia i trenowania dyscyplin wytrzymałościowych – podopieczni Katarzyny to głównie biegacze i triatloniści. Dzięki jej poradom czytelnik pozna najważniejsze zasady żywieniowe, dowie się co jeść i w jakich ilościach, aby wykorzystać swój naturalny potencjał. Autorka zauważa takie problemy jak np zapotrzebowanie energetyczne, różne priorytety sportowców, konieczność odpowiedniej strategii żywieniowej przed zawodami, w ich trakcie i po, zagrożenia żywieniowe czyhające na osoby często podróżujące. Obiektywnie przeprowadza czytelnika przez popularne diety i specyficzne sposoby odżywiania: oczyszczające głodówki, dietę paleo, diety bogatobiałkowe i niskowęglowodanowe, wskazując na ich zalety i wady w kontekście wyczynowego uprawiania sportu.

„Dieta i trening” to kompendium wiedzy bardzo przyjazne w odbiorze. Każdy rozdział kończy podsumowanie, punktujące najważniejsze zagadnienia, sporo też wyróżnionych ciekawostek i najważniejszych informacji do zapamiętania.

ciekawostka

podsumowanie

Wypunktowania, przypomnienia, ciekawostki – lubię takie rozwiązania bo ułatwiają lekturę i pomagają szybciej przyswoić informacje. W efekcie skomplikowana materię, jaką jest racjonalne żywienie sportowca-amatora, znacznie łatwiej okiełznać.

Że dieta sportowca to nie tylko pierś z kurczaka, ryż i białko przekonuje Autorka w zamieszczonych pod koniec dodatkach. Zaproponowane tam potrawy można łatwo przygotować ze składników ogólnodostępnych i tanich, niekoniecznie zaś modnych, jak różne, popularne ostatnio „superfoodsy”- to ważne, bo mało który amator solidnie trenujący w „czasie wolnym” ma jeszcze tego czasu w nadmiarze, żeby poszukiwać tajnych składników w specjalistycznych sklepach.

Katarzyna Biłous DIETA I TRENING. JAK ZDROWO BUDOWAĆ SIŁĘ I WYTRZYMAŁOŚĆ. wyd SamoSedno

Reklamy

2 thoughts on “Dieta i trening. Jak zdrowo budować siłę i wytrzymałość”

  1. faktycznie może to być ciekawa pozycja, tym bardziej, że bieganie jest modne a zdrowe odzywianie+ bieganie już nie tak bardzo- warto podnosić świadomość w tym temacie

  2. Dieta do jedna z największych bolączek sportowców amatorów. Nie każdego stać przecież na pomoc specjalisty, a przy intensywnym treningu (często cztery, pięć razy w tygodniu) potrzebna jest już rozpisana dieta. Na pewno ciekawa pozycja 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s