Przepis na bieganie – zdrowa dieta dla aktywnych


Ilu biegaczy, tyle przepisów na bieganie: niektórzy uwielbiają rywalizację i każdy weekend spędzają na zawodach, inni biegają wyłącznie „dla siebie”, część świetnie czuje się na asfalcie, inni wybierają górskie lub leśne ścieżki, jak najdalej od cywilizacji. I nieważne, czy na treningu pokonujemy 30 kilometrów czy do szczęścia wystarczą nam dwa przetruchtane z uśmiechem na ustach – wszyscy coraz lepiej organizujemy sobie czas i wszyscy z czasem zaczynamy interesować się zdrowym odżywianiem. Bo wszyscy potrzebujemy paliwa.

Dzięki uprzejmości Wydawcy od kilku dni uważnie czytam „Przepis na bieganie” Małgorzaty Majewskiej – nowość (premiera 30 marca) wydawnictwa Znak

Nie na wszystkie czynniki warunkujące wyniki sportowe możemy bezpośrednio oddziaływać– nie od nas zależy proporcja włókien mięśniowych, nie zmienimy proporcji ciała. Autorka skupia się więc na tym, na co mamy wpływ: na tym, co jemy i jak biegamy. W ośmiu rozdziałach „Przepisu…” porusza ważne dla aktywnych osób zagadnienia. Dostajemy tu sporą dawkę motywacji,  praktyczne (sprawdzone na żywym organizmie) wskazówki i proste porady. Znalazłam tu m.in. odpowiedź na pytanie, jak poskromić Wielki Głód, od czego zależy indeks glikemiczny, gdzie znajdę aminokwasy egzogenne i czym są dla biegaczy węglowodany.

przepis na bieganie
Okładka. Do środka książki możecie zajrzeć na stronie Wydawcy – „Przepis na życie

Przyznam, że przez długi czas nie bardzo zwracałam uwagę na swoją dietę. Cieszyłam się, że regularnie biegając mogę bez konsekwencji pochłaniać więcej czekolady a banany i makaron są mi wręcz wskazane i…to w zasadzie tyle.
Teraz otrzymuję ponad 80 przepisów na (mam nadzieję) smaczne i, co ważniejsze, odpowiednie dla mnie – biegaczki, potrawy. Mam nadzieję po kolei je wypróbować, bo, według Autorki są „pełne rozkoszy, namiętności i radości z życia”.

A tutaj możecie wygrać egzemplarz „Przepisu…” dla siebie — WYGRAJ „PRZEPIS NA BIEGANIE”

 

7 thoughts on “Przepis na bieganie – zdrowa dieta dla aktywnych”

  1. Ooo, ja właśnie zaczęłam bieganie 🙂 Bardzo chętnie przeczytam, bo właśnie szukałam takiej literatury, a mało dobrych książek dla biegających osób 🙂

    1. Na szczęście to się powoli zmienia – wychodzi coraz więcej poradników, biografii biegaczy, autorów zagranicznych i Polaków. Jest w czym wybierać:)

Skomentuj

