Metamorfoza21. Trening funkcjonalny z piłką


Trening z piłką

Piłka rehabilitacyjna to przybór o wielu właściwościach. Podczas treningu angażuje chyba wszystkie mięśnie – świetnie nadaje się więc do ćwiczenia nie tylko stabilizacji i równowagi ale też siły i elastyczności. Za główną jej zaletę uważam, że pobudza również te mięśnie, które na co dzień nie pracują.
Często wykorzystuję piłkę (mam swój ulubiony, stały zestaw: ćwiczenia dla biegaczy z piłką swiss ball) jednak dotąd brakowało mi kompletnego programu na płycie.

Z pomocą przyszła, a jakże, trenerka wszystkich Polek!

Oto co obiecuje Ewa Chodakowska na okładce płyty METAMORFOZA – TRENING FUNKCJONALNY: „Spalisz MAKSYMALNĄ ilość kalorii, zredukujesz tkankę tłuszczową i wymodelujesz sylwetkę. EFEKT METAMORFOZY już po 21 dniach”!

Ewa Chodakowska Metamorfoza 21

Brzmi zachęcająco? Sprawdźmy, co nas czeka.

Trening funkcjonalny przy użyciu piłki (w programie pokazane są też wersje ćwiczeń bez piłki) składa się z 10 rund, w każdej dwa ćwiczenia, które powtarzamy trzy razy. Część właściwą poprzedza rozgrzewka, krótka ale treściwa – od nadgarstków po kostki. To ważne, nie pomijajcie tego fragmentu.

Na każde z ćwiczeń mamy 30 sekund. Na pewno nie jest nudno: mamy zarówno zadania znacznie podwyższające tętno, jak i ćwiczenia zdawałoby się banalnie proste, jednak w rzeczywistości angażujące mięśnie, których istnienia nikt się nie spodziewał. Niektóre ćwiczenia są demonstrowane w dwóch wersjach- łatwiejszej i bardziej wymagającej. W programie pokazane są też wersje ćwiczeń bez piłki – nie ma więc żadnych wymówek w stylu: „poćwiczyłabym, ale…” Nie ma „ale” – trenujemy  uwzględniając własne możliwości i dyspozycję dnia. Pracują nie tylko brzuch, uda i pośladki (te wymienione są na okładce płyty, pewnie dlatego, że takich właśnie efektów: płaskiego brzucha, smukłych ud i krągłych pośladków najbardziej oczekują „wyznawczynie” Ewy). Trening angażuje plecy, barki, bicepsy i tricepsy. W efekcie otrzymujemy nie tylko spalanie i modelowanie ale, co według mnie, jest główną zaletą programu – mocny, zdrowy kręgosłup.

Jeśli zastanawiacie się nad wyborem piłki ten post może być Wam pomocny: PIŁKA DO ĆWICZEŃ. CO, JAK I DLACZEGO. Opisałam w nim m.in. jak dobrać piłkę, jak mocno ją napompować, jak i dlaczego jej używać.

 

 

Reklamy

2 thoughts on “Metamorfoza21. Trening funkcjonalny z piłką”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s