Maratończyk na sali fitness


maratonczyk na sali fitness

Strefa cardio z bieżniami mechanicznymi i orbitrekami to nie jedyne miejsce w klubie fitness, w którym może trenować biegacz. Przeciwnie – powinien skorzystać z wielu innych możliwości, które daje sala, ćwiczenia grupowe czy indywidualne z wykorzystaniem różnego rodzaju sprzętów.
Myślę, że wydarzenie przygotowane przez klub Pure Jatomi Katowice Silesia oraz Sklep Biegacza będzie wsparciem zarówno dla biegowych wyjadaczy jak i początkujących pasjonatów tej aktywności (nie sugerujcie się słowem „maratończyk”) – pokażemy Wam, jak uzupełniać i urozmaicać trening aby był satysfakcjonujący i bezpieczny.
Na początek wykład o kompresji – temat związany z wieloma dyscyplinami.  Długie skarpety, opaski na łydki i uda, wyjątkowo obcisłe koszulki  to nie tylko produkty dla przeżywającego boom biegania ale także dla wszystkich innych sportów lub aktywności. Czym ona jest, jakie są typy oraz jak wygląda koncepcja kompresji w sporcie oraz kiedy ją stosować opowie dwójka sportowców ze Sklepu Biegacza: Krzysztof – biegacz, amator siłowni oraz instruktor wspinaczki Polskiego Związku Alpinizmu oraz Aleksandra – specjalistka w biegach survival, terenowych oraz górskich.

W samo południe czeka Was trening siły i szybkości biegowej. Zajęcia będą przeprowadzone w postaci obwodu stacyjnego. Dobór ćwiczeń zostanie przygotowany tak aby zwiększyć siłę i moc mięśni, a co za tym idzie – szybkość. Trening będzie zawierał ćwiczenia z własnym ciężarem ciała oraz z dodatkowym obciążeniem. Każdy uczestnik zajęć będzie miał możliwość dostosować obciążenie i intensywność ćwiczeń do swoich indywidualnych możliwości. Wszystko pod okiem Michała Króla: trenera lekkoatletyki, zawodnika z 12 letnim doświadczeniem, medalisty Mistrzostw Polski oraz Śląska w biegach średnio i długo dystansowych, Trenera Personalnego.

Następnie moja działka – stabilizacja w treningu biegowym. Mięśnie, którym poświęcę uwagę (nazywane również mięśniami rdzenia) tworzą tzw. gorset mięśniowy. Dlaczego biegacze powinni je wzmacniać? Otóż stanowią solidną podstawę i bazę przez którą kontrolowane są wszystkie ruchy człowieka. Systematyczne wzmacnianie tych mięśni może zapobiec wielu urazom, wspomóc rehabilitację, poprawić siłę i technikę biegu. Skorzystają również narciarze i snowboardziści.

Na zakończenie Agata Żak – trenerka akrobatyki i instruktorka narciarstwa, biegaczka i triatlonistka przeprowadzi Was przez tajniki jogi. Na jej zajęciach” Joga i rozciąganie dla biegaczy” dowiecie się, jak i dlaczego rozciągać poszczególne mięśnie.

Dołączcie do wydarzenia: MARATOŃCZYK NA SALI FITNESS co ułatwi organizację i – DO ZOBACZENIA!

Reklamy

1 thought on “Maratończyk na sali fitness”

  1. Fajny materiał. Zgadzam się, że maratończyk może trenować wszędzie na siłowni. Większość sprzętu znajdującego się tam, da się wykorzystać do treningu. Szczególnie jeśli chcemy urozmaicić nasze treningi i zadziałać na większą liczbę mięśni lub wyselekcjonować któryś 😉 Pozdrawiam, Kamil

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s