Przysiad – ćwiczenie proste i skuteczne


Przysiady, znane chyba każdemu, to ćwiczenia rozwijające w zasadzie całe ciało. Angażują przede wszystkim mięśnie pośladkowe oraz mięśnie ud i łydek dzięki temu stały się jednym z najpopularniejszych środków do uzyskania  zgrabnych ud. Spory wysiłek, jakiego wymagają, sprawia, że mogą przyczynić się do szybszego spalania kalorii.
W ruchu zginania i prostowania kolan bierze udział szereg mięśni: mięśnie kulszowo-goleniowe (położone z tyłu) mięsień czworogłowy, mięśnie pośladkowe, mięsień brzuchaty łydki, mięsień skośny zewnętrzny brzucha oraz niektóre mięśnie pleców.

Jakich efektów możecie się spodziewać regularnie ćwicząc?
wzmocnienie mięśni nóg (ud i łydek) oraz pleców, brzucha i pośladków,
poprawa ruchomości stawów,
zwiększenie gęstości kości,
wykształcenie poczucia równowagi,

Chcecie przy okazji wzmocnić mięśnie naramienne, czworoboczne oraz bicepsy i tricepsy? dodajcie dodatkowe obciążenie – sztangę, hantle czy kettle.

Jeśli potrzebujecie dodatkowej motywacji w regularnym ćwiczeniu dołączcie do wyzwania Shape: SQUAT CHALLENGE W 30 DNI. Ruszamy, a jakże, pierwszego stycznia!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s