Biegi przełajowe Trening metodą Gallowaya


Bieganie jest fantastyczne! Oczywiście pod warunkiem, że nie uprawiasz smętnego joggingu wokół trzech okolicznych bloków i nie niszczysz sobie stawów na twardym betonie, tylko wybierasz przyjemną trasę w terenie. Kiedy pod stopami czujesz miękką, lekko uginającą się ziemię , drobne kamyki,, trawę lub nadmorski piasek, wokół Ciebie rozciąga się nieskończona przestrzeń, przesycona zapachem drzew lub łąki, a Ty mkniesz jak wiatr, czujesz przypływ potężnej energii i dziką radość towarzyszącą pokonywaniu kolejnych metrów. Co Ty na to?

trail running

Po takim sugestywnym wstępie nie masz już ochoty na żadne lektury. Zrywasz się z kanapy,  rozglądasz za butami do biegania, ogarniasz trasę i już mkniesz przed siebie, na spotkanie z przyrodą. Tak, bieganie jest fantastyczne, nawet jeśli uprawiasz tylko osiedlowy jogging. Przełaj to trochę wyższa szkoła jazdy: wymaga i odpowiedniej techniki i lepszego przygotowania kondycyjnego (psychicznego zresztą też) ciało (zwłaszcza niedoświadczonej osoby) jest bardziej narażone na kontuzje i nagłe urazy, dobór ekwipunku trzeba starannie przemyśleć (zwłaszcza, gdy planujemy dłuższy trening)

Jeff Galloway w swojej najnowszej książce „Biegi przełajowe. Trening metodą Gallowaya” wydanej niedawno (jak i pozostałe pozycje tego autora) przez wydawnictwo septem przeprowadza czytelnika krok po kroku po zagadnieniu biegania w terenie. Niektóre porady wydają się oczywiste (pierwszym odbiorcą poradnika są Amerykanie, oni lubią mieć wszystko szczegółowo i dokładnie wyłożone), inne, doskonale znane i tak warto przypominać: (zabierz NAŁADOWANĄ komórkę, sprzątnij po swoim psie) część znacie z poprzednich książek Jeffa (rozdziały traktujące o treningu mentalnym czy motywacji). Sama, choć w górach spędziłam trochę czasu i nie uważam się za nowicjuszkę, odnalazłam tu dla siebie kilka cennych rad (ale trafiły się też rozdziały, które przekartkowałam bez entuzjazmu). Myślę, że to dobra pozycja dla początkujących: dostaną zebraną i uporządkowaną wiedzę na temat korzyści płynących z biegania  w terenie, doboru obuwia i sprzętu, specyfiki treningu w terenie (oczywiście według wytycznych metody Gallowaya) czy rozwiązywania najczęstszych problemów.

biegi przelajowe Galloway

Advertisements

2 thoughts on “Biegi przełajowe Trening metodą Gallowaya”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s