Stretching dynamiczny – world’s greatest stretch


Każdą pozycję utrzymuj 3 do 5 sekund, płynnie przechodząc z jednej do drugiej. Powtórz trzy razy na każdą ze stron. Swobodnie oddychaj.

1. Głęboki wypad. Oprzyj się o podłoże całymi dłońmi. Pamiętaj o prostych plecach.

dynamiczne rozciąganie worlds greatest stretch
2. Łokieć wzdłuż łydki. Przyłóż łokieć do kolana i schodź jak najniżej nie zaokrąglając przy tym pleców.

2. pogłębiony wypad

W pozycjach 1. i 2. rozciągasz przede wszystkim: zginacze biodra, mięśnie pośladkowe, czworogłowe i łydkę.

3. Skręt tułowia. Połóż znów obie dłonie na podłożu, skręć tułów na zewnątrz i wyciągnij do sufitu lewą dłoń. Długi kręgosłup!

3. rotacja zewnętrzna
4. Skręt tułowia. Wróć na podłoże z lewą dłonią. Wykonaj skręt w stronę przeciwną – skieruj do sufitu prawą dłoń. Popatrz na nią.

4. rotacja wewnętrzna

W pozycjach 3. i 4. pogłębiasz rozciąganie zginaczy biodra i mięśni pośladkowych. Dodatkowo rozciągasz mięśnie piersiowe i mięśnie brzucha skośne (zewnętrzne i wewnętrzne)

5. Klęk. Oprzyj na podłożu kolano wyprostowanej nogi. Wyprostuj tułów. Delikatnie wypychaj w przód miednicę, wysoko sięgając głową (nie zadzieraj przy tym brody, patrz przed siebie). Aby pogłębić działanie tej pozycji unieś w górę obie dłonie i popatrz na nie.

5. rozciąganie dynamiczne

W pozycji 5. rozciągasz poza zginaczami biodra także mięsień czworogłowy i prosty brzucha.

6. Wybij się nogą z tyłu przenieś kolano w górę, dociągnij je do klatki piersiowej.

6. rozciaganieDziękuję PureJatomi Silesia za udostępnienie sali do ćwiczeń:)

Reklamy

4 myśli w temacie “Stretching dynamiczny – world’s greatest stretch”

  1. Oj ciężko idzie na początku 😀 muszę chyba trochę się przyłożyć i pare dni powoli sie rozciągać, żeby ruszyć te mięśnie..

    Co do 6 ćwiczenia to dobrą opcją jest leżąc na plecach na twardym podłożu przyciągać kolano do klatki piersiowej.

    Pozdrawiam

  2. hej 🙂 cieszę się, że odwiedziłaś mojego bloga 🙂 i dzięki za pozytywne słowa 🙂 dzisiaj na zajęciach, które prowadziłam wykonywałam z paniami ćwiczenie, które pokazujesz. Było to ćwiczenie nr. 1, często też stosuję ćwiczenie 5 i 6…resztę chętnie wypróbuję na następnych zajęciach 🙂

    Uważam, że tak jak rozgrzewka jest bardzo ważna przed wysiłkiem, tak po treningu powinno być rozciąganie oraz ćwiczenia rozluźniające i oddechowe 🙂

    Podobają mi się wiadomości dotyczące tego, co rozciągamy w danym ćwiczeniu. Jest to bardzo profesjonalne i świadome ćwiczenie.

    Pozdrawiam 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s