Systemowe podejście do profilaktyki biegaczy


Wiecie, co jest najczęstszą przyczyną kontuzji biegaczy? Tak, zgadliście – wcale nie nieodpowiednie buty do biegania. Pozwoliłam sobie we wstępie na odrobinę sarkazmu, bo zbyt często musiałam ostatnio tłumaczyć, że to kłucie w kolanie to niekoniecznie od zbyt małej amortyzacji i że zamiast od razu po nowe buty warto wybrać się najpierw na salę gimnastyczną albo nawet we własnym pokoju przećwiczyć kilka niezbyt skomplikowanych ruchów.

Baner743x292_044

Teraz swoje przypuszczenia (oparte na wieloletnich obserwacjach) poparłam wiedzą specjalistów z CRS Clinic (Centrum Rehabilitacji Sportowej CRS) i zaświadczeniem o udziale w szkoleniu „Systemowe podejście do profilaktyki u biegaczy”. Przekonał mnie do niego program, który obejmował m.in.:

  • charakterystykę urazów w bieganiu
  • ćwiczenia praktyczne w przypadku urazu w obrębie kolana, podudzia, stawu skokowego i stopy
  • opis specjalistycznych testów funkcjonalnych przeznaczonych dla biegaczy
  • rolę treningu funkcjonalnego jako kluczowego elementu profilaktyki
  • naukę prawidłowego wykonywania ćwiczeń profilaktycznych

Już po kilkudziesięciu minutach szkolenia wiedziałam, że podjęłam dobrą decyzję. Prowadzący okazali się profesjonalistami, w przystępny sposób prezentującymi niełatwe zagadnienia. Nie zarzucili uczestników nadmiarem teorii (tę zawsze można zresztą przypomnieć sobie, korzystając z odpowiednich źródeł)  za to nie szczędzili przykładów wykorzystania jej w praktyce. Po intensywnych 8 godzinach wyszłam z głową pełną nowych pomysłów i przekonaniem, że to, co do tej pory robiłam, choć często intuicyjne, jest jak najbardziej prawidłowe.

szkolenie CRS

 

Skomentuj

