Power workout Ewa Chodakowska and Shape


Tomek Choiński Płytę (dołączoną do grudniowego magazyny Shape) firmuje Ewa Chodakowska ale całość wykonuje Tomek Choiński. I to jak wykonuje! Nieźle spocić można się już od samego patrzenia:) W pięciu częściach (dwa lub trzy ćwiczenia w każdej) mamy wzmacnianie i ćwiczenia kondycyjne. Trening rozpoczyna prosta, pięciominutowa rozgrzewka – step touch, pięta do pośladka, truchcik (bez szaleństwa), pajacyki i przeskoki – przygotowują organizm do intensywnego treningu. (Uuugh, ale co w tym zestawie robi krążenie kolan? – nie znoszę tego ćwiczenia, myślałam, że odeszło w niebyt wraz z pulsacyjnym rozciąganiem i skłonami do wyprostowanych nóg) W pierwszej części nie jest jeszcze zbyt trudno: przeskoki do wypadu i przysiad + brzuszki. Już teraz Tomek zachęca by dać z siebie wszystko ale nie, nie ma głupich, mamy jeszcze cztery zestawy. Bieg, burpee, przyciąganie kolan do łokci (pozycja wyjściowa – deska na przedramionach) i grzbieciki – podnosimy intensywność.Jak ja to lubię:) Power Workout Przy trzecim zestawie znów wzrasta tętno (mamy tu dwa ćwiczenia kondycyjne i jedno wzmacniające) a Tomek znów sugeruje, by nie odpuszczać. No dobrze; i tak nie mam wyjścia. Przestaję uśmiechać się do ekranu. Walczę o każde powtórzenie. Czy to już mój max? Nie – dopiero teraz dam z siebie wszystko. Zwiększę intensywność. Przyspieszę. Zrelaksuję się już za chwilę. Po następnej serii, po 40 minutach.  Power workout faktycznie daje powera ale najpierw wyciska z człowieka ostatnie siły. I o to chodzi na początku dnia. Power Workout Tomek

15 thoughts on “Power workout Ewa Chodakowska and Shape”

  1. Pierwszy raz się spotykam ze sceptycznym podejściem do krążenia kolan, możesz Agnieszko napisać o swoich zastrzeżeniach do tego ćwiczenia? I czy chodzi o każde krążenie, czy jakieś jedno z nich (ja znam dwa: nogi razem i połączenie z pogłębieniem przysiadu, i krążenie oboma kolanami np. do środka, a potem na zewnątrz – coś jak Elvis Presley 🙂 )

    1. Michał – mam na myśli obie wersje (Tomek prezentuje je w trakcie rozgrzewki) wielu fizjoterapeutów uważa je za szkodliwe lub co najmniej – kontrowersyjne. Przyznasz, że krążenie to nie jest naturalny ruch dla stawu zawiasowego, można rozgrzewać go w inny sposób.

      1. Oczywiście że przyznam! Tylko że przy krążeniu kolanami, ten ruch nie jest wyłącznie izolowany, ale połączony z pracą stawów skokowych i bioder. Do biegania taka rozgrzewka nie jest potrzebna, ale do innych sportów, w których kolana są narażone np. na skręcenia (np. judo), to chyba nie jest takie złe… Ale się nie sprzeczam 😉 przyjmuję Twoją uwagę – dla mnie jest nowa. Każda wiedza się przydaje! Dzięki!

      2. Piłkarze też bardzo lubią to ćwiczenie (ale oni w ogóle wyginają kolana we wszystkie strony) i narciarze.
        Osobiście uważam, że nie ma złych ćwiczeń, ważne, żeby nie przeciążać pewnych struktur przy jednoczesnym pomijaniu drugich. Różnorodność nie zaszkodzi, bezrefleksyjne powtarzanie dwóch-trzech ćwiczeń znanych jeszcze z podstawówki – tak.

      3. Też się zawsze zastanawiam nad tym ćwiczeniem 🙂 Trenuję Muay Thai i robimy je na każdych zajęciach 🙂 Na początku trochę się go bałam (miałam jakieś 1,5 roku temu kontuzję kolana), ale kolana funkcjonują świetnie wiec chyba jest ok. Oby tak zostało 🙂

      4. Co do treningu: u mnie w planach jest rugby 🙂 – Zrobione w środę, w pozostałe dni staram się coś uzupełniającego, w tym oczywiście bieganie.

  2. Ja to wręcz pobiegłam jak na skrzydłach po nowy magazyn!!!
    Już od ponad roku zbieram wszystkie płyty Shape i żałuję, że nie zaczęłam już od Skalpela!
    Genialne są te treningi!
    Najnowsza- POWER WORKOUT – Tomka Choińskiego tylko z pozoru wydawał mi się banalny! Już po dwóch turach z czoła skapywał mi pot, ale uśmiech nie znikał!
    Polecam!!! 🙂

Skomentuj

