Trening przed sezonem narciarskim


Aby wytrzymać na stoku cały dzień i nie dać się zaskoczyć kontuzji polecam już teraz, na długo przed oddaniem nart do serwisu i wyborem  najlepszej zimowej miejscówki porządnie przyłożyć się do treningu. Zestaw obowiązkowy na najbliższe tygodnie obejmuje:
– wytrzymałość. To jasne jak śnieg.
-ćwiczenia izometryczne aby bez problemów wytrzymywać w niskiej, narciarskiej pozycji. Najlepiej sprawdzi się oczywiście równie popularne, co znienawidzone „krzesełko”
1a

– ćwiczenia mięśni brzucha, grzbietu, pośladków i ud – najbardziej obciążonych podczas jazdy. Myślę, że nie trzeba wyjaśniać, dlaczego warto wzmacniać te grupy mięśni. Pomogą: spięcia brzucha, deska, „grzbieciki” (tutaj macie FAJNY ZESTAW), wykroki, przysiady, wznosy boczne, wyskoki i przeskoki w różnych kombinacjach

5
– ćwiczenia równowagi

ahmRozciąganie i równowaga w jednym

– ćwiczenia koordynacji, refleksu i poczucia rytmu  – polecam bieganie z nagłymi zmianami kierunku

ba

 

Najlepsze efekty da oczywiście regularny trening przez cały rok. Ostatecznie wystarczą dwa miesiące przed planowanym wyjazdem: minimalny czas, jaki należy poświęcić na szlifowane formy to dwa godzinne treningi tygodniowo.

 

 

 

Advertisements

2 thoughts on “Trening przed sezonem narciarskim”

    1. Jasne – szkoda zmarnować upragniony urlop opóźnioną bolesnością mięśniową albo złamaniem. Rozciąganie, wzmacnianie i wytrzymałość to podstawa:)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s