A figa


Nowość w mojej kuchni. Wcześniej znałam tylko suszoną wersję, teraz spróbowałam wreszcie wypróbować świeżą:

figa4

Ten pochodzący z Azji Mniejszej owoc ma szereg zdrowotnych właściwości: owoce figi zawierają witaminy: C, B1, B2, B6, PP oraz prowitaminę A. Dzięki dużej zawartości żelaza, skutecznie pomagają w walce z anemią. Są bardzo bogate w wapń – w 100 gramach owoców jest go tyle, co w szklance mleka a jego działanie wzmacnia obecny w owocach fosfor. Z tego względu  zaleca się je osobom mającym problemy z osteoporozą. Dzięki zawartości magnezu redukują stres; co więcej owoce te wzmacniają serce, naczynia wieńcowe, zapobiegają nowotworom – zwłaszcza jelit i piersi.

Za pierwszym razem nie próbowałam eksperymentować więc świeże figi, obrane i pokrojone, wylądowały w owsiance.

figa2Znacie inne jej zastosowania? dajcie znać:)
Różowe wrześniowe śniadanie

Advertisements

4 thoughts on “A figa”

  1. Figę natnij na krzyż uważając by nie rozciąć do końca. Lekko rozchyl. Do środka figi włoż masło, miód i delikatnie oprósz cynamonem. Przełóż do naczynia do zapiekania, włóż do nagrzanego piekarnika na 180 stopni góra dół i zapiekaj około 15 minut. Podawaj na gorąco z śmietaną i posypane migdałami.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s