Setka stulatka


Stanisław Kowalski
Stanisław Kowalski, rekordzista Europy w biegu na 100m w kategorii stulatków. Fot. PAP

Odkąd pamiętam lubiłam biegać. Z niedługą przerwą na czas studiów na AWFie zostało mi to do dzisiaj. Zaliczenie  w czasach studenckich to była prawdziwa zmora. Szczerze nienawidziłam wtedy bloków startowych, kolców i pałeczek; gwizdek, tartan i płotki pojawiały się bardzo często w moich sennych koszmarach. Najbardziej znienawidzony dystans to sto metrów. Zawsze spóźniałam start a zanim zdążyłam się rozpędzić już było po zawodach. Kiedyś chyba przeklęłam „na zawsze” stadionową bieżnię. Od dzisiaj mam nowe marzenie: przebiec sto metrów w takim stylu jak Stanisław Kowalski. Rekordzista Europy osiągnął czas 32,79 sekundy. Niedawno skończył 104 lata. W dodatku tak podsumował swój start: „Czuję się tak, jakbym się dopiero narodził. W ogóle nie jestem zmęczony i mógłbym jeszcze raz pobiec”. Mam jakieś siedemdziesiąt lat, żeby to pojąć.

2 thoughts on “Setka stulatka”

  1. Dziś przeczytałem tą informację, i też mnie zadziwił, ależ forma!
    (Korzystając z okazji pozdrawiam wiosennie:-))

    1. Niesamowity wyczyn, prawda? I trudno uwierzyć, że to aktualne zdjęcie:) Marzy mi się taka starość.
      Pozdrowienia, kanarku:)

Skomentuj

