Dylemat


A… praca fizyczna? Taka niecodzienna, zdarzająca się ‘raz na ruski rok’ – czy ją można uznać za substytut treningu biegacza?
Wszak bieganie na tym drugim czy trzecim szczebelku drabinki aktywnego biegacza to również gimnastyka. Ogólnorozwojowa i siłowa.
Czy zatem: przez czterdzieści minut ‘machanie drągami’ – wrzucanie ponad 6 metrów przestrzennych drzewa o długości około metr dwadzieścia sztuka i średnicy od 20 do 80 cm na przyczepę. Uznajemy za ćwiczenia siłowo- jakie? Wytężyć muskuły, by to dźwignąć. Lżejsze machnięciem rzucić, cięższe podnieść, podsunąć. Wdrapać się na przyczepę i jeszcze raz to samo drzewo podnieść i wyżej położyć. Siłówka? Siłówka.
Godzina przerwy, relaksu na tylko trochę niewygodnych kołeczkach, by dojechać do domu.
Nie, nie ma zrzucania. Wykorzystujemy wynalazki – przyczepa ‘sama’ zrzuca.
Po tej przerwie ciąg dalszy dzisiaj zmagań siłowych dla ciała: ogródeczek się kłania. Konkretniej: zielsko, któremu pozwoliłam bujnie zielenią ozdobić dość znaczną przestrzeń. A to przecież kwiatowy ogród!
Gimnastyka tej części dnia treningowego zajęła z przerwami nieco ponad dziewięć godzin.
Dużo skłonów, przysiadów, wymachów i trochę toczenia.
Zielsko dość odważnie rozrosło się to i było co wyrywać. Przesadzać. Wywozić taczką.
Ciekawe, dlaczego im dłużej pracowałam, – przepraszam: ćwiczyłam, tym bardziej niosąc wiadro do taczki tak jakoś dziwnie było mi zmusić ciało do prostej postawy. W krzyżach łamało i bolało…
Aż zdziwiłam się, gdy zaczęło szarzeć na dworze.
Kiedy na bieganie się wybrać? By to zrobić, należałoby się wykąpać. Po kąpieli odczekać – na dworze już dość chłodno po zmroku.
Tym oto sposobem zasiadłam do spisywania dnia i doszłam do wniosku: dziś nie biegam.
Pielenie zamiast? Ktoś mnie usprawiedliwi?
Oczekując na przyzwolenie, tymczasem idę spać.

_ogrodek-zdjecia_1_

Skomentuj

