Kilometrówki


Dziś jeden z takich dni, w których nogi same wyrywają się do biegu. Trochę to zdradliwe, bo wciąż nie czuję się wypoczęta ani dostatecznie zregenerowana. A chciałabym już biegać i szybko i mocno i jeszcze do tego wszystkiego długo. Marzy mi się górska wycieczka, najchętniej dwudniowa. Cudowne przestrzenie, wiatr we włosach, rozpostarte dłonie. Dziarsko pod górę i odważnie w dół, do utraty tchu na nielicznych płaskich odcinkach, szalony anglosas o zmiennym rytmie. Wiem, że tak się jeszcze nie da i wściekam się na tę swoją niemoc. Brakuje mi cierpliwości. Maratony powinny nauczyć mnie pokory ale jakoś nie nauczyły. Zresztą podejrzewam, że nadmiar pokory zdecydowanie mi nie służy.

Marząc o dzikich ścieżkach  wydeptuję miejski asfalt. Dziś kilometrówki. Dobry trening. Najpierw lekko dwa kilometry, rozgrzeweczka, trochę skipów, dynamiczne rozciąganie. I lecimy 8x1000m z trzyminutową przerwą. Pierwszy odcinek zdecydowanie za szybko. Korekta –  zwalniam i trochę się wyciszam, skupiam na zadaniu. Kolejne powtórzenia jak w zegarku, choć właściwie nie kontroluję czasu. Odbiegam myślami  ku igliwiu, kamieniom, stromiznom. Utrzymać tempo. Końcówka lekko pod górkę, mimowolnie przyśpieszam, teraz mi wolno. Ale fajnie! Nakręca mnie ten sukcesik. Będą ze mnie ludzie, być może nawet w tym życiu, na przywitanie lata. Chwalę sama siebie i doceniam.

6
Dzisiaj jeszcze na asfalcie ale ulubiona kamienista ścieżka już czeka.

Jedna uwaga do wpisu “Kilometrówki”

  1. Kocham góry! od rana poprawiłaś mi nastrój, spoglądając na zdjęcie na którym biegniesz w tle gór :] co roku w okresie zimowym, wybieram się w góry, aby chodzić przy zamkniętych ustach, może Ty spróbujesz biec z zamkniętymi ustami? metoda Buteyko.

Skomentuj

