Niespodziewanie. Przez przypadek. Bieg Halloween


Przez przypadek byłam w okolicy. I jeszcze miałam przy sobie ‘biegające’ ubranie z butami włącznie.

Że nie wczytałam się w regulamin, nie znałam żadnych wytycznych – z niepokojem stałam w kolejce zapisowej. Niepokój ? wręcz strach: przede mną młody chłopak. Obdrapana broda. Zaschnięta krew. Taki wielki strup! A na szyi? Ktoś go podciął??? Zaschnięta krew, zaschnięte jej krople… Nikt nie reaguje. Panie zapisują. Nie dopytują. Przyglądam się jemu. Nie słania się na nogach. Bladości na twarzy nie widać. Może się przewrócił? Może już się ogarnął???

Zapisana. Przerażona. Udaję się do szatni. Jakie dziwne różowości na nogach biegaczek! Inna w jakichś getrach-kościotrupach… W szatni: czapy w szpic, długie koronkowe narzuty.

halloweenzdjęcie: TUTAJ

O ja ‘blondynka’ – BEZ URAZY DLA JASNOWŁOSYCH! – przecież już nazwa sama mówi za siebie! W końcu to bieg ‘Hallowen’. Cóż: nieznajomość prawa, w tym przypadku: zasad – szkodzi.

Wróciwszy w okolice biura zawodów i linię startu wypatruję masę innych przebierańców. Konferansjer opowiada o nich. Chwali przedsiębiorczość i pomysłowość biegaczy.

Tak zatem – naprawdę przypadkiem wystartowałam w biegu przebierańców. Nie mając przy sobie zegarka ze stoperem, dosłownie biegłam ‘z marszu’. A biegło się przednie! Nie tylko z powodu aury tworzonej przez te straszące przebrania. Pogoda jesienna. Trochę chłodna, a w biegu idealna. Złoto liści wirujące nad nami, spadające na nas. Asfaltowa nawierzchnia atestowanej trasy siedmiu kilometrów. I choć wyprzedziło mnie kilka osób, starałam się krzesać z siebie siły, by biec w miarę równym szybkim tempem. Na ostatnich setkach metrów przyspieszyć. Wbiec na metę niemal wyczerpana. Z poczuciem walki. Z samą sobą.

W ten sposób wzięłam udział w biegu pod tytułem „Bieg Hallowen” zorganizowanym przez Stadion Śląski. W sobotę, 26 października.

Skomentuj

