To tylko góra


Kilka lat temu ścigałam się (tak, tak, pobiegłam tam się ścigać) w Maratonie Karkonoskim. Jakże przewrotne okazało się wtedy hasło: „poznaj piękno Karkonoszy w biegu” No cóż, szczęśliwie poznałam to piękno już wcześniej, wędrując od schroniska do schroniska bo w trakcie imprezy przez większość trasy patrzyłam wyłącznie pod własne nogi modląc się i przeklinając w myślach…A gdy wreszcie ośmieliłam się podnieść głowę wyrosła przede mną ściana Śnieżki. I wtedy przeklęłam chyba całkiem głośno, bo biegnący przede mną zawodnik odwrócił się, spojrzał, uśmiechnął i wypowiedział jedno proste zdanie: „hej, to przecież tylko góra”. Przystanęłam na moment porażona jakże oczywistym przekazem. Oczywiście, to tylko góra. Weszłam już wcześniej i na nią i na kilka innych. Dlaczego teraz miałoby być inaczej? I nie było. Krok za krokiem wspinałam się wyżej i wyżej.

Później jeszcze kilka razy wracałam myślami do tamtego dnia i tamtego wyzwania. Sporo się wtedy nauczyłam. Nie oczekuję, że droga na szczyt będzie płaska, wiem, że osiągnięcie celu zawsze wiąże się z wysiłkiem i że krok za krokiem można z mniejszym bądź większym mozołem wejść na każdą górę.  Czasem bardziej stromą od poprzednich, czasem droga  wiedzie przez chaszcze i kamienie. Ale w dalszym ciągu to tylko góra. Więc wchodzę.

ze śnieżki

…. bo gdy już wejdziesz na szczyt… – więcej zdjęć TUTAJ

5 thoughts on “To tylko góra”

  1. Bardzo fajny post. W dobrym dla mnie momencie, bo wlasnie snuję plany i chcę rozpocząć przygodę z bieganiem po górach – początki mam za sobą ale ciągnie mnie żeby to rozwijać i w przyszłym roku wystartować w biegu górskim. Ale nie będę się porywać z motyką na słońce – do gór trzeba pokory, trzeba je lubić i się do nich dostosować a nie traktować je jak wroga do pokonania 🙂 Pozdrawiam

Skomentuj

