Od początku


Jeśli dobrze zacznę dzień dalej będzie już tylko lepiej.

poczatek

Dlatego zaczynam od śniadania. Niestety, od dłuższego czasu zaniedbuję ten najważniejszy posiłek dnia… a później – jaki początek, taki cały dzień…
Więc najpierw porządne śniadanie; przemyślane, zaplanowane, zjadane spokojnie, z uwagą. Nie w biegu, byle jak, byle szybciej. Jasne, to wiąże się z wcześniejszym wstawaniem. Bardzo dobrze: będę wcześniej wstawać. Wyhamowanie już na początku, zaraz po wstaniu z łózka? Tak! Zamiast na dzień dobry  wpadać w wir myśli, łapać (nieudolnie) kilka srok za ogon – ład i porządek.  Chwila skupienia, która pozwoli ostro wystartować. Ale wcześniej relaks, celebrowanie przyjemności. Bo dalej ma być jeszcze przyjemniej. Czas śniadania to będzie czas na zebranie myśli, ułożenie planu dnia. Udany start to udany lot; dobre śniadanie to dobry dzień.

Żelazna dyscyplina i konsekwencja. Dokumentacja –  obowiązkowo. Przed ważnymi zawodami prowadzę dzienniczki treningowe.  Nieraz, gdy byłam bliska rezygnacji, notatki stawiały mnie znów do pionu; gdy zaczynałam się sypać, przywracały wiarę w siebie, umacniały w postanowieniach. Jasno pokazywały drogę.  Miałam w nich czarno na białym zapisane, że przecież jestem całkiem niezła.

Mam bardzo dużo planów. Chcę je wszystkie zrealizować. Dlatego muszę się wziąć za siebie. Porządnie.  Konsekwentnie. Natychmiast. Wiem, że „zbyt wiele na raz” działa na mnie demobilizująco. Gdy zbyt mocno się spinam i za bardzo  staram, w efekcie działam poniżej oczekiwań. To znów demobilizuje. Wpadam w błędne koło. Siadam i płaczę. Nie lubię płakać. Lubię iść przed siebie. Podróż w którą się właśnie wybieram, to dużo małych kroków. Zaczynam od śniadania.

2 thoughts on “Od początku”

Skomentuj

