Magiczna mila


DSC5852

Miewam problemy z motywacją jak każdy. Odpowiednie nastawienie psychiczne to połowa sukcesu sportowego, każdego sukcesu… Jak się pozytywnie nastawić?
Szukając rozwiązań trafiłam na „Trening mentalny biegacza – kolejną wydaną przez septem pozycję Jeffa Gallowaya traktującą właśnie o motywacji.

Opisany  w niej test czasowy „Magiczna mila” – autorski sposób testowania optymalnych i realistycznych wyników  szczególnie mnie zainteresował. Metoda ta zapewnia kontrolę nad celami i nad tempem. Regularne testowanie swoich aktualnych możliwości prowadzi do polepszenia nastawienia i wzrostu motywacji.

Wystarczy dokładnie wymierzony dystans 1600m (cztery okrążenia stadionu) i zegarek ze stoperem oraz umiejętność przeliczania tempa z amerykańskiego na nasze czyli z mil na kilometry.

Po rozgrzewce „łapiemy” czas na milę. Podczas każdego kolejnego testu (co koło 2 – 3 tygodnie) staramy się poprawić swój najlepszy czas.

Gallowayowska metoda prognozowania wyników

Wykonaj test  „Magicznej mili”

Dla maratonu obliczamy tempo na milę, mnożąc uzyskany wynik przez 1,3.
Dla półmaratonu – pomnóż przez 1,2
Dla biegu na 10km – przez 1,15.

Aby uzyskać tempo na kilometr wyniki mnożenia podziel przez 1,6

Reklamy

2 thoughts on “Magiczna mila”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s