Stabilizacja albo core training


Patrząc z boku nie zobaczysz w tych ćwiczeniach niczego szczególnego, banalnie proste pozycje wyjściowe:

1.

2.

3.

Spróbujcie jednak w podporze (2) lub podporze na przedramionach (3) wytrzymać dłużej niż kilkanaście sekund. Inna nazwa tego ćwiczenia to deska; utrzymanie linii prostej od stóp przez kolana, biodra aż do barków zapewniają intensywnie pracujące mięśnie brzucha i przykregosłupowe a poza nimi jeszcze jeszcze zaznaczone na schemacie:

Gdy już opanujemy pozycje wyjściowe i utrzymanie deski przestaje boleć przechodzimy do kolejnego poziomu.

Tu jest jeszcze dość łatwo:
Zaczynamy od klęku podpartego, prostujemy lewe biodro i wypychamy jak najdalej lewą piętę. Wytrzymujemy kilka sekund. Odrywamy prawą dłoń i kierujemy ją jak najdalej przed siebie. Wyciągamy jak najdłuższą linię od lewej pięty do prawej dłoni. Utrzymujemy kilka(naście) sekund. Zanim wrócimy do pozycji wyjściowej łączymy kolano z łokciem. A później zmieniamy strony.

To wszystko można połączyć w jedną sekwencję: jednocześnie wysuwamy dłoń i stopę, następnie łączymy łokieć z kolanem, powtarzamy kilka razy.
Odpoczywamy w pozycji psa z głową do dołu.

Reklamy

10 thoughts on “Stabilizacja albo core training”

  1. Dobre ćwiczenia! Wychodzą z pilatesu, który stereotypowo jest „ćwiczeniami dla bab”. Tyle, że jak swego czasu zacząłem te „babskie” ćwiczenia robić to zmieniłem zdanie 😉 Z wszystkich pozycji najbardziej męczące było wytrzymanie naście sekund pozycji którą opisałaś jako 2.2. Poza tym, to było ostatnie ćwiczenie z całego zestawu.

    1. Haha, no właśnie, ta perfidna deska tylko wygląda na „babską”. Zresztą „babskie” ćwiczenia mogą przynieść biegaczom wiele korzyści, trzeba się tylko do nich przekonać.

  2. ja w niedzielę prosto po bieganiu zrobiłam turbo e.chodakowskiej, w tym własnie planki – myślałam, że zwariuję, ale jakie to skuteczne 😀 Tam jest też zmodyfikowane ćwiczenie, gdzie trzeba się tak „pacać” w bark i nadgarstki w pozycji deski… fajne 😀

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s